Начало Статии Видео Съвети Връзки Инфо Уеб дизайн. Онлайн маркетинг и реклама
  • Защо животинските белтъчини в твърде голямо количество са токсични? – от “Ензимният фактор”

Една от най-добрите книги, може би, на които съм попадала на тема ХРАНЕНЕ е “Ензимният фактор” на доктор Хироми Шиния. Написана е с изключително задълбочени научни познания върху функционирането на човешкия организъм. Задължително четиво за хората, които са любознателни и не приемат всичко наготово – нито храната, която поглъщат, нито информацията, която им се предоставя. Ето откъс от книгата по една любима тема – за животинските продукти.

 

ЗАЩО ЖИВОТИНСКИТЕ БЕЛТЪЧИНИ В ТВЪРДЕ ГОЛЯМО КОЛИЧЕСТВО СА ТОКСИЧНИ?

“В Ензимния фактор – диета и начин на живот съветвам моите пациенти да ядат повече зърна и зеленчуци и да ограничават животинските продукти, като месо, риба, млечни продукти и яйца, като свеждат вноса им до по-малко от 15% от необходимите дневно калории.

Много специалисти по хранене в наши дни хвалят животинските белтъчини, че съдържали много елементи, които се разграждат и усвояват от аминокиселините в червата и евентуално се превръщат в кръв или мускули. Независимо от това, колко е добра една храна, ако я консумирате в по-големи от необходимите количества, тя ще стане отровна за тялото. Това е особено вярно, когато става въпрос за консумация на големи количества животински белтъчини, защото те не могат да се разграждат напълно и да се усвояват от гастроинтестиналната система. Вместо това те се разлагат в тънките черва, произвеждайки големи количества токсини, като сероводород, газ метан, амоняк, хистамин и нитрозамин. Освен това се образуват и свободни радикали. И за да се неутрализират тези токсини, се изразходват огромни количества ензими от червата и черния дроб.

Необходимото количество белтъчини, от които един човек се нуждае, е приблизително 1 грам на 1 килограм телесно тегло. С други думи за човек с тегло 60 килограма са достатъчни 60 грама животински протеини на ден. Но в действителност данните показват, че понастоящем средната дневна консумацията на животински белтъчини в САЩ варира между 88 и 92 грама за мъжете и 63 до 66 грама за жените. Очевидно това е твърде много.

Излишното количество белтъчини се отделя с урината, но междувременно нанася много вреди на тялото. Първо, излишните белтъчини се превръщат от смилателните ензими в аминокиселини, които по-нататък се разграждат в черния дроб, преди да нахлуят в кръвния ток. Тъй като впоследствие кръвта става по-кисела, от костите и зъбите биват отделяни големи количества калций с цел да се неутрализира тази киселинност. Калцият и окислената кръв след това се филтрират през бъбреците, като излишното количество протеини се изхвърля заедно с големи количества вода и калций. Не е нужно да казваме, че в течение на този процес се изразходват и големи количества ензими.

Ако поглъщате прекалено големи количества белтъчини, като ядете месо (включително и обработени месни продукти), както и мляко (или други млечни продукти), уврежданията на тялото ви могат да бъдат и по-сериозни. Защо? Защото животинската храна не съдържа хранителни влакнини и това ускорява увреждането на вашето стомашно-чревно здраве.

Хранителните влакнини не могат да бъдат разграждани от храносмилателните ензими на човека. Типичен пример в това отношение са целулозата и пектинът в растенията, както и хитинът в черупките на раците и мидите.

Ако ядете много месо и недостатъчно влакнини, количеството изпражнения намалява, което причинява запек и застой на втвърдени изпражнения. По-нататък, ако положението се остави така, в чревните стени се развиват дивертикули (подобни на джобове кухини), където се натрупват застойните изпражнения и токсините и предизвикват полипи, а...

прочети цялата статия

  • Страдате ли от белтъчен дефицит?

Появата на депресия и умора е признак за недостиг на витамини и минерали - за това организмът ни алармира всяка пролет.  Много често, обаче, се забравя за проблемите със здравето, свързани с  недостига на белтъчини. А те са едни от най-необходимите вещества в организма.


Защо са толкова нужни белтъчините? Благодарение на тях се изграждат мускулите, тъканите, вътрешните органи, кръвните клетки, имунните тела, както и костите, ноктите и кожата - практически те са основата на строежа на целия организъм. Освен това белтъчините имат и друга важна функция  - това е тяхната обменна и ферментна роля. Голяма част от ферментите и хормоните са чист белтък. При дефицит на белтъчини страдат някои обменни процеси, особено при  модерните напоследък  нискобелтъчни диети.


Белтъчините имат и друга функция - те пренасят от и до клетките важни хранителни вещества, йони и др. Тъй като антителата са белтъчни молекули, то белтъчините защитават организма от инфекции.


Благодарение на своевременното обновление на молекулите на колагена и еластина, които не позволяват да се обезводни и да остарее нашата кожа, белтъчините поддържат нашата младост и красота.


Как може да  установите недостига на белтъчини?  Ами първо се погледнете в огледалото. Ако мускулите ви са отпуснати, а кожата ви - увиснала, ако имате бръчки по лицето, а сте под 30 години - това значи, че имате проблем с белтъчната обмяна. Ако пък  активно тренирате във фитнеса, а едновременно с това не употребявате белтъчини - то проблемът е много сериозен. Белтъчната обмяна се забавя, което пък снижава активността на ферментите и хормоните, а това води до загуба на мускулна маса и натрупване на мазнини.


Загледайте се в ноктите и косата си. Те са изцяло изградени от белтъчини и при недостиг сериозно страдат. Ако  имате белтъчен дефицит, то кожата ви ще бъде отпусната и бледа, а ноктите и косите - крехки и чупливи.


Страдате често от простуди, алергии и дерматити? Проблемите с имунната система също могат да бъдат свързани с дефицит на белтъчини в организма ви. Проблемите в храносмилането, запека, общата отпадналост, бързата уморяемост и ниската устойчивост към стрес също са проява на белтъчен дефицит.


Ако имате всички тези симптоми, трябва незабавно да вземете мерки. Веднага преразгледайте хранителния си режим. Може да си мислите, че ядете много месо, но всъщност тези продукти да съдържат малко количество качествен белтък. Мазнините пък пречат  на пълноценното усвояване на белтъчините. Ето защо трябва да знаете, че най-добри източници на белтъчини са кокошето месо /без кожата/, говеждото, заешкото и пуешко месо, яйцата.  Консумирайте и растителни белтъчини във вид на ядки и бобови растения.Месото  е най-полезно, когато е приготвено  във фолио, на грил, на шиш или на пара и задушено. Пърженето и най-вредно.


Имайте предвид, че белтъчините трябва да се употребяват отделно от картофите, брашната и хляба. Най-добре е месото да се комбинира със зеленчуци - пресни или задушени. Важно е да се отбележи, че белтъчната храна е най-добре да се консумира до 18 часа, защото през нощта преработката й е затруднена.


Организмът не трябва  и да се претоварва с белтъчини, защото излишъкът им води до гниене в червата, което може да предизвика запек и чувство  на тежест в стомаха…

прочети цялата статия

  • TITLE 3
  • TITLE 4
  • TITLE 5
  • TITLE 6

 

 

 


/ BG / RU / RO / ES / NL / SI / AT / HU / BE / IE / CH / SC / EN / CZ / TR / IT / FR / DE / PL / HR / FI / DK / NO / SE / MT / LV / LT / EU / RS / GR / MK /

/ Seo оптимизиране / Оптимизиране за търсачки / Фирмен сайт / Seo оптимизация / Преводи / Афилиейт / Онлайн маркетинг /
/ Уеб сайт цена / Уеб сайт цени / Уеб сайт ниски цени / Уеб сайтове ниски цени / Изработка на сайт / Фирмен уеб сайт /
/ Уеб дизайн / Графичен дизайн / Сео оптимизация / Сео оптимизиране / Интернет маркетинг / Онлайн реклама / Marketing /
/ Афилиейт маркетинг / Афилиейт програма / Маркетинг и реклама / Маркетинг / Реклама / Превод на уеб сайт / Reklama /
/ Интернет реклама / Социални мрежи / Превод на сайт / Изработка на сайт / Изработка на уеб сайт / Афилиейт мрежа /
/ Онлайн магазин / Рекламен сайт / Рекламен уеб сайт / Онлайн бизнес / Реклама в интернет / Маркетинг в интернет /
/ Affiliate / Affiliates / Affiliate program / Affiliate marketing / Оптимизация за търсачки / Маркетинг в социалните мрежи /
/ Mia Design / Графичен дизайн / Лого дизайн / Предпечатна подготовка /

/ Начало / Статии / Видео / Съвети / Връзки / Инфо /

Зъболекарски услугиWWW.BELTACHINI-WPB.FREE.BGСтоматологичен център